Местност Бакаджиците

Поради влизане в сила на новите правила за използване на Google Maps, може да има проблем с картата. Молим да ни извините, работим по отстраняването на проблема. Благодарим!

Възникна грешка. Моля опитайте отново. Достъпът до Вашите координати е отказан. Моля, позволете го, презаредете страницата и опитайте отново. Информация за локацията не е налична. Няма връзка или връзката с интернет е много слаба, за да се изпълни заявката. Моля опитайте отново. Неочаквана греша. Моля опитайте отново. Вашият браузър не поддържа тази функция
  • Категория: Пешеходни
  • Сезон:
  • Област: Ямбол
  • Планина:
  • Начална точка: м.Паметника( 42.450831, 26.646025 )
  • Крайна точка: м.Калето( 42.452985, 26.691991 )
  • Денивелация: 115 м400 м - 515 м
  • Дължина: 9 км
  • Времетраене: 3 часа
  • Информация: 23.01.2016
  • Източник: Панайот Толев
  • Маркировка:
  • Трудност:

Моля, имайте предвид, че голяма част от данните са неофициални, може да съдържат неточности и са предназначени за спомагателно, а не основно средство за ориентация при избор или провеждане на преход.

0м 0м 0м 0м 0м
Изтегли GPS трак Навигирай Добави в планове Добави в Посетени Нощувки наблизо Места наблизо

Подробна информация за маршрута

Бакаджиците са верига от хълмове край град Ямбол, която се издига самотно насред равните полета. Най-високата им точка е едва 515 м, което не пречи да се откриват красиви панорами, когато сме горе. Самото име идва от турските думи Бак и Ачик, което в превод означава “височина, от която се вижда надалеч”. Затова си струва да се качим и да повървим по билото. Има изградени туристически маршрути, като в този трак следваме почти изцяло жълтата туристическа маркировка. Въпреки че графиката на надморската височина на GPS лога изглежда като кардиограма, това не е точно така страшно, понеже това са денивелации от не повече от 100 – 115 метра.

Преходът тръгва от паметника на руско-турската дружба на най-западното възвишение. Оттам тръгваме надолу по стълбите, докато излезем на асфалтовия път. Оттам вървим само направо, минаваме през разклона, който води надолу, към с. Чарган и след около 500 м се спираме на следващия разклон. Направо се намира добре поддържана ловна хижа, но там път напред няма. Затова още на разклона хващаме наляво. Минаваме покрай един хотелски комплекс и след него пътят прави голям завой, където ние трябва да излезем от асфалтовия път.

От следващото възвишение излиза малка пътека в южна посока, която постепенно свива на изток до най-ниската си точка. Там започва най-голямото изкачване по трака, което в никакъв случай не е плашещо. Някъде по средата маркировката сочи наляво, където ние излизаме за малко от нея, за да изкачим най-високия връх на Бакаджиците – св. Сава, на който се намира и телевизионната станция.

Оттам, покрай нея, се тръгва отново по асфалт, но за не повече от половин километър, където една табела ни посочва надясно местността Калето. Тръгваме на изток и след кратко слизане следва последното изкачване за този маршрут. Около час и половина непретенциозен ход сме на връх Калето и не продължаваме напред, защото пътека нататък няма, а гората е доста гъсто обрасла.

Места наоколо, които да посетите

гр.Сливен – м.Карандила /Хайдушката пътека/ гр.Сливен – м.Карандила Къща музей „Хаджи Димитър“ Национален музей на текстилната индустрия – гр. Сливен гр.Сливен – вр.Чумерна – гр.Твърдица

Версията на Вашия браузър е прекалено стара.
Моля, актуализирайте го или изтеглете друг браузър от тук.