с.Бохова – вр.Огорелица

Поради влизане в сила на новите правила за използване на Google Maps, може да има проблем с картата. Молим да ни извините, работим по отстраняването на проблема. Благодарим!

Възникна грешка. Моля опитайте отново. Достъпът до Вашите координати е отказан. Моля, позволете го, презаредете страницата и опитайте отново. Информация за локацията не е налична. Няма връзка или връзката с интернет е много слаба, за да се изпълни заявката. Моля опитайте отново. Неочаквана греша. Моля опитайте отново. Вашият браузър не поддържа тази функция
  • Категория: Пешеходни
  • Сезон:
  • Област: Перник
  • Планина: Кървав камък
  • Начална точка: с.Бохова( 42.765929, 22.496457 )
  • Крайна точка: вр.Огорелица( 42.738224, 22.502758 )
  • Денивелация: 494 м841 м - 1335 м
  • Дължина: 14 км
  • Времетраене: 5 часа
  • Информация: 25.10.2009
  • Източник: bgMountains
  • Маркировка:
  • Трудност:

Моля, имайте предвид, че голяма част от данните са неофициални, може да съдържат неточности и са предназначени за спомагателно, а не основно средство за ориентация при избор или провеждане на преход.

0м 0м 0м 0м 0м
Изтегли GPS трак Навигирай Добави в планове Добави в Посетени Нощувки наблизо Места наблизо

Подробна информация за маршрута

Боховска планина е една от най-малките в България с дължина 10 км и ширина 6 км. На запад граничи със Сърбия, което ще рече че тук е гранична зона. Днес сме се запътили към нейния първенец – връх Огорелица. Маршрутът не е лесен и добре ще ви послужат по-задълбочени познания по ориентиране, за това е препоръчително ползването на GPS.

Тръгваме от централния паркинг в селото, поемайки по източния път, който много скоро прави 90-градусов завой в посока север. В началото пътят е асфалтов, но започва да губи настилката си постепенно. Следваме пътеката до първия по-голям разклон (Разклон 1). Там от нея се отделя един ръкав вдясно, но ние продължаваме напред, което се пада на изток като посока.

Оттам пътеката криволичи около 700-800 м където достигаме до друго по възлов разклон (Разклон 3). На него държим вляво по билото на планината. Пътеката от тук е различима а местността почти няма наклон. Така продължава над 2 км, след което пътеката се губи. Ние, на своя страна, започваме изкачване на близкия връх на изток през горите. След достигане на върха променяме посоката на югозапад докато стигнем браздата покрай границата. През цялото това време трасето не е никак приятно и се налага да заобикаляме гъсталаци и трънаци. Вляво се намира връх Огорелица и след кратка разходка по браздата предприемаме атаката му – не повече от 300-400 м. До него има малка поляна, откъдето се разкриват хубави гледки към Сърбия.

През по-голяма част от пътя наобратно го караме по граничарската бразда. По пътя преминаваме през планински заслон. Малко преди разклона за село Бохова се отбиваме за едно изкачване на връх Яничова, където има голям бетонен паметник в чест на партизани. На 200 м преди него има малка поляна с прекрасна панорама към планината. Връщаме се до разклона и този път поемаме надолу. На слизане попадаме на чудесна ловна хижа – отлично поддържана и оборудвана. Оттук право надолу е началната ни точка – село Бохова.

Не забравяй планинската застраховка!Имаш 10% ОТСТЪПКА с промо код TRIPSJOURNAL от застраховка Парана – най-удобната туристическа застраховка!
Активираш, когато ти потрябва, без да ходиш до офиси. Купи ТУК!

Места наоколо, които да посетите

с.Горна Мелна – вр.Огорелица Село Насалевци – връх Щърби камък с.Костуринци – вр.Златарица с.Радово – вр.Златарица село Горочевци – връх Плоча село Забел – връх Руй село Забел – хижа Руй с.Шипковица – вр.Било – вр.Острика

Версията на Вашия браузър е прекалено стара.
Моля, актуализирайте го или изтеглете друг браузър от тук.