кв.Княжево – вр.Дупевица

Възникна грешка. Моля опитайте отново. Достъпът до Вашите координати е отказан. Моля, позволете го, презаредете страницата и опитайте отново. Информация за локацията не е налична. Няма връзка или връзката с интернет е много слаба, за да се изпълни заявката. Моля опитайте отново. Неочаквана греша. Моля опитайте отново. Вашият браузър не поддържа тази функция
  • Категория: Пешеходни
  • Сезон:
  • Област: София Град
  • Планина: Люлин
  • Начална точка: кв.Княжево( 42.655221, 23.221950 )
  • Крайна точка: вр.Дупевица( 42.652257, 23.171504 )
  • Денивелация: 524 м732 м - 1256 м
  • Дължина: 6.5 км
  • Времетраене: 2 часа
  • Информация: 06.02.2016
  • Източник: Панайот Толев
  • Маркировка:
  • Трудност:

Моля, имайте предвид, че голяма част от данните са неофициални, може да съдържат неточности и са предназначени за спомагателно, а не основно средство за ориентация при избор или провеждане на преход.

0м 0м 0м 0м 0м
Изтегли GPS трак Навигирай Добави в планове Добави в Посетени Нощувки наблизо Места наблизо

Подробна информация за маршрута

Преходът за изкачването на първенеца на Люлин – връх Дупевица, от Софийския квартал Княжево, е сравнително лесен, като изключим педята сняг, която ни бавеше и измаряше повече от необходимото. Маркировка по този маршрут няма, или поне не видяхме, с изключение на няколко пъти на различни места. По-добре е да следваме пътеките, отколкото да търсим за такава, защото си ни водят точно където трябва.

Тръгваме от местността Мала кория в Княжево по широка горска пътека нагоре. Не след дълго излизаме на поляна в местността Кърлежа, както беше написана на един паметник. Срещу нас беше този паметник. Преди него излизаме от пътеката наляво, за да съкратим пътя и вървим само нагоре, където след 500 метра хващаме една пътека вляво през гората. Дори да продължим по пътя ще излезем пак където си трябва – във вилна зона Люлин.

Когато гората свърши се намираме на пътя между вилните зони Черния кос и Люлин и ни трябва почти километър, за да стигнем до Люлин. Там на първата пресечка завиваме наляво. Вървим 5 минутки покрай къщи и отново навлизаме в гората, която ни съпътства до самия връх. Пътеката оттук нагоре не се отклонява. Изглеждаше като стар асфалтов път, но ако се съди по бабуните по снега е доста разбит и заприличал на черен. Маршрутът продължава само направо и нагоре.

Почти 3 км вървене по него излизат на един остър завой на пътя надясно, от който излиза ръкав вляво, който споменаваме, за да не тръгнете случайно по него. След завоя има и порутена постройка и пътят продължава още известно време до една висока метална кула, където прави нов рязък завой, този път вляво. Оттам се върви само направо, покрай запустели бетонни постройки на старо военно поделение. Подминаваме ги и малко след това трябва да излезем от пътя (имаше жълта табела) изкатервайки 2 – 3 метра, където се намира триангулачният знак на вр. Дупевица, който е край на нашия преход.

Места наоколо, които да посетите

кв.Княжево – вр.Конярника – кв.Владая кв.Княжево – м.Златните мостове – кв.Бояна село Владая – местност Тихия кът Боянската църква – х.Момина скала – м.Копитото Боянската църка – м.Копитото кв.Бояна – Боянски водопад – Боянско езеро кв.Бояна – м.Балабана хижа Кумата – вр. Черни връх

Версията на Вашия браузър е прекалено стара.
Моля, актуализирайте го или изтеглете друг браузър от тук.